Suntem in postul Pastelui. Mănânci de post? Știi ce fel de lapte de soia cumperi?

Suntem in postul Pastelui. Mănânci de post? Știi ce fel de lapte de soia cumperi?
Suntem in postul Pastelui. Mănânci de post? Știi ce fel de lapte de soia cumperi?

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip lapte soia ce se regasesc pe piata din Romania.

75% din produse au concentratie scazuta in proteine!

In cadrul studiului au fost analizate 8 de produse tip lapte soia, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii.

 

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste concentratia de boabe de soia la un litru de apa, 37.5 % din produsele analizate au in continut scazut de boabe de soia, respectiv: 3%, 5% sau 6%.

 

Procentul scazut de boabe/seminte de soia din produsul finit justifica o compensatie mare de apa, ulei, alge marine, sare si o concentratie scazuta de proteine.

 

37.5% din produsele de lapte de soia prezinta cantitati de zaharuri, cu o concentratie de 5 sau 8 procente la 100 gr.

 

Din punct de vedere al cantitatii de sare/ 100 g de produs, aceasta se situeaza intre 0.05 g si 0.4 g.

 

Toate produsele comunica pe eticheta valorile energetice /100g, acestea situandu-se intre 19 kcal si 78 kcal, in conditiile in care valoare ideala este de 141 kcal/100g.

 

Desi ar trebui sa nu contina deloc carbohidrati, 25% din produsele supuse testului prezinta procente ridicate de 5, respectiv 8 la 100 gr de carbohidrati. De asemenea, 25% din produsele prezentate contin grasimi peste limita acceptata, de 18gr/100 gr.

 

Produsele tip lapte de soia care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producator urmatoarele companii: S.A. Delhaize Group N.V / SC Mega Image SRL; Mona Naturprodukte GmbH / S.C Lidl Discount SRL; S.C. SANO VITA S.R.L; S.C Delaco Distribution SA; Bio Slym S.R.L; DANONE PDPA srl; Alpro C.V.A; Inedit S.R.L

 

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *