Femeile Liberale din judeţul Călăraşi au organizat în data de 28 februarie 2012 o dezbatere publică ce a avut ca obiectiv discutarea problemelor determinate de aplicarea noii Legi a Educației, în special a celor referitoare la introducerea clasei pregătitoare.
Potrivit iniţiatoarelor evenimentului, această nevoie de dialog a survenit în contextul asumării de către Guvernul României a Legii educației pe fondul lipsei unei dezbateri publice inițiate de METCS în vederea stabilirii unui dialog social coerent intre beneficiari (copii şi părinți), actori (cadre didactice, specialiști în formare) şi decidenți (minister şi autorităţi publice locale). În acelaşi timp, inexistenţa unor studii şi cercetări care să dovedească necesitatea, să stabilească modalitatea şi impactul implementării clasei pregătitoare (chiar posibila testare a acesteia în centre pilot) creează o problemă cu posibile efecte psihosociale şi emoționale negative. „Prin inițierea acestei dezbateri ne-am propus să aşezăm la masa discuțiilor părinţi, cadre didactice, specialiști, consilieri locali şi județeni, sindicat, să identificăm posibile răspunsuri, sugestii şi recomandări adresate decidentului” a precizat preşedinta OFL Călăraşi, Camelia Ghiveciu.
În urma dezbaterii iniţiate de femeile liberale călărăşene, la care au participat cadre didactice-educatori, învăţători, profesori, directori de şcoli generale şi grădiniţe, psihologi, părinţi şi bunici, s-au formulat următoarele recomandări:
-elaborarea unei programe scolare clare, de către specialisti, prin consultarea tuturor cadrelor didactice, atât din învăţământul preşcolar cât şi cel şcolar;
-asigurarea resurselor umane necesare prin pregatirea temeinica şi nu în pripă a personalului specializat pentru a lucra cu clasele pregatitoare;
-creearea unui cadru adecvat pentru functionarea acestor clase în şcoli, prin asigurarea resurselor materiale, dotărilor şi amenajărilor necesare astfel încât obiectivul acestui concept să fie atins;
-organizarea de către şcoli şi gradinite de seminarii şi cursuri pentru părinţi pentru a-i ajuta pe aceştia să înteleagă mai bine rolul şi metodele de implementare ale clasei pregătitoare.
::organizarea de către şcoli şi gradinite de seminarii şi cursuri pentru părinţi pentru a-i ajuta pe aceştia să înteleagă mai bine rolul şi metodele de implementare ale clasei pregătitoare.:Ce pompos suna si de neinteles pentru majoritatea parintilor.Traiesc in stainatate si nu a fost nevoie de seminar pentru a intelege ce este bine pentru fiul meu si nepotul.Aici nu se arunca cu cuvinte,aici se actioneaza si se vorbeste mai putin.