Agenţia ICWE a lansat astăzi o campanie de informare în numele Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO), simultan, în toate cele 28 de state membre ale Uniunii Europene.
Campania de informare este un semnal de alarmă cu privire la efectul economic negativ al produselor contrafăcute şi piratate din mai multe sectoare de activitate, care rezultă în pierderi de vînzări, venituri publice şi locuri de muncă.
În Uniunea Europeană se pierd în fiecare an 368 de miliarde lei şi 790 000 de locuri de muncă din cauza contrafacerii şi piratarii.
• 7,4 % din vînzarile din nouă sectoare se pierd din cauza falsurilor care există pe piaţă.
•Hainele, jucăriile, articolele sportive, bijuteriile, genţile de mînă şi muzica sînt cîteva dintre sectoarele afectate.
•Veniturile publice pierdute ca urmare a contrafacerii şi a pirateriei sînt estimate la 64 miliarde lei.
În România se estimează ca anual se pierd 3 667 de milioane lei în mod direct ca urmare a contrafacerii de produse în sectoarele identificate, ceea ce reprezintă 15,9 % din vînzarile acestora. Aceasta înseamnă pierderea directă a 26 000 de locuri de muncă in sectoarele respective.
Romania este a doua dintre ţările cele mai afectate de pierderi de vînzari din cauza contrafacerii (mai mult decît dublul mediei UE). Medicamentele reprezintă sectorul cel mai afectat, vînzările pierdute reprezentănd 16,6 % din vanzarile legitime, ceea ce inseamna de patru ori mai mult decat media UE, şi este sectorul cu cel mai mare volum de vînzari pierdute în termeni absoluţi din cauza contrafacerilor, care însumează peste jumătate din pierderile de vînzari înregistrate în toate sectoarele.
Lasă un răspuns