Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din MAI a lansat aplicaţia pentru telefoanele cu IOS şi Android prin care utilizatorii pot primi alerte, pot învăţa cum să reacţioneze în situaţii de urgenţă şi pot trimite fotografii sau filmări de la locul unui eveniment astfel încît dispeceratele să gestioneze cît mai bine cazurile care necesită intervenţie rapidă.
”Acum noi îţi cerem ajutorul. Instalează aplicaţia DSU. De fapt, ce ajutor cerem noi populaţiei? Să fie pregătită”, a spus secreatarul de stat Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din Ministerul Afacerilor Interne.
Aplicaţia este structurată în patru componente. Secţiunea de ştiri este cea prin care utilizatorul este informat cu privire la evenimentele care au apărut într-o zona geografică delimitată de el.
În secţiunea informare, Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratul General de Aviaţie, Serviciile de Ambulanţă, SMURD şi Salvamont vor putea oferi informaţii de interes utilizatorilor aplicaţiei DSU.
O altă componentă a aplicaţiei DSU este cea de alerte, în care sînt trimise în timp real notificări de tip „push” legate de avertizări meteorologice, drumuri închise, accidente grave şi calamităţi naturale care apar într-un perimetru configurat de utilizator. Este pentru prima dată când o aplicaţie va grupa într-un singur loc toate informaţiile despre situaţiile de urgenţă.
Informaţiile nu vor veni doar din dispeceratul de urgenţă către utilizator, ci şi invers. Există o secţiune de raportare prin care fotografiile de la locul evenimentului pot fi trimise către centrul din care se gestionează aplicaţia. Oricine este martorul unei situaţii de urgenţă, fie că este vorba de inundaţii, alunecări de teren, incendiu sau accident rutier, va putea trimite fotografii şi clipuri video către Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă. Astfel, dispecerii vor şti amploarea unui eveniment şi ce resurse este necesar să trimită la caz.
Fiecare raportare va putea fi făcută doar de utilizatorii care sunt autentificaţi, astfel încât să se diminueze riscul unor notificări false. În plus, fotografiile vor veni cu coordonate GPS şi se va putea şti în timp real locul evenimentului cu o precizie destul de ridicată, astfel încât echipajele de urgenţă să nu piardă timp important căutând locul intervenţiei. Raportarea nu reprezintă un apel la 112 şi vor fi folosite de personalul DSU pentru a veni în sprijinul echipelor de intervenţie.
La patra secţiune este cea de educare a populaţiei, care include un pachet de lecţii referitoare la mai multe tipuri de situaţii de urgenţă. Unele dintre aceste cursuri sunt în format video, astfel încât utilizatorii vor putea şti, de exemplu, cum să acorde primul ajutor corect în diferite tipuri de cazuri medicale sau cum să se comporte în caz de cutremur.
Secretarul de stat Raed Arafat a precizat că raportarea evenimentelor trebuie să se facă iniţial la 112, acest sistem nefiind unul care să înlocuiască apelul la Sistemul Naţional Unic Apel de Urgenţă.
Aplicaţia DSU poate fi descărcată gratuit din App Sore pentru sistemul de operare IOS (cel utilizat de telefoanele iPhone) sau din Market / Magazin Play pentru telefoanele care rulează sistemul de operare Android.
Secretarul de stat a mai spus că dezvoltarea aplicaţiei a costat 17.000 de euro, iar banii au venit din donaţiile obţinute de Fundaţia pentru SMURD, astfel că nu au fost utilizate fonduri din bugetul de stat.
Lasă un răspuns