Curtea de Justiție a UE obligă statul român să restituie cetăţenilor timbrul de mediu

Curtea de Justiție a UE obligă statul român să restituie cetăţenilor timbrul de mediuCurtea de Justiție a Uniunii Europene a emis pe 9 iunie 2016 o decizie prin care statul român este obligat să restituie și timbrul de mediu (taxa auto în vigoare) pentru mașinitle second-hand, după ce și celelalte trei forme ale taxei au fost nelegale.

 

Nici timbrul de mediu nu este compatibil cu legislatia europeana, arată o hotărâre a Curţii Europene de Justitie (CJUE) de joi, 9 iunie. Curtea s-a pronunţat într-un dosar în care este implicat românul Vasile Budişan, iar întrebările pe care le-a transmis Curtea de Apel Cluj către CJUE reprezintă primii paşi spre declararea nelegalităţii timbrului de mediu, aşa cum este el acum.Poate urma abrogarea lui, modificarea sau înlocuirea.
Curtea a respins cererea statului român de limitare a efectelor în timp ale hotărârii, considerând să acesta nu a acționat cu bună credință, astfel încât va trebui să fie restituite și sume încasate în trecut.

 

Ca urmare a deciziei, statul român va fi obligat să restituie, așa cum s-a întâmplat și cu celelalte variante ale taxei auto, și actualul timbru de mediu care a intrat în vigoare prin OUG 9/2013. Impactul bugetar estimat de Guvern este de 6,5 miliarde lei.
Anterior, CJUE a declarat nelegale toate formele vechi de taxe auto: Legea nr. 343/2006 (taxă specială pentru autovehicule, aplicabilă începând de la 1 ianuarie 2007 și datorată cu ocazia primei înmatriculări a unui autovehicul în România), OUG. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, Legea nr. 9/2012 din 6 ianuarie 2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule nu doar cu ocazia primei înmatriculări a unui vehicul în România, ci și, în anumite condiții, cu ocazia primei transcrieri în România a dreptului de proprietate asupra unui vehicul rulat.

 

Prin decizia din 9 iunie devine nelegală și reglementarea prin OUG nr. 9/2013 a timbrului de mediu pentru autovehicule, în vigoare în prezent, din care se alimentează actualmente fondul de mediu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *