Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au crescut în primul trimestru

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a crescut în primul trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 4%, la 349 milioane euro.
Cel mai mare sector rămâne cel de IT, menţinându-se la o valoare relativ stabilă, de 105 milioane de euro, după o creştere de 0,9% faţă de T1 2012. Cea mai mare creştere de valoare s-a înregistrat în sectorul Telecom (18,2%). Rate de creşteri negative au apărut pe piaţa de electronice (-2,3%) şi pe piaţa de electrocasnice mari (-2,1%), sector ce se află pe o pantă descendentă încă de anul trecut.
Sectorul telecom a fost impulsionat de vânzările de smartphone-uri.

 
Astfel, valoarea totală a pieţei de telefoane mobile şi smartphone-uri a crescut cu 18% în primul trimestru, la 88 de milioane de euro. Noile modele de smartphone-uri au contribuit la creşterea segmentului de smartphone-uri cu 58%, în timp ce o scădere a cererii pentru telefoane mobile a produs o rată de creştere negativă de -29% pentru aceste produse.
Piaţa foto a atins o valoare totală de 9 milioane de euro în perioada analizată, o performanţă cu 11% mai bună faţă de primele trei luni din 2012, influenţată pozitiv de segmentul DSLR-urilor.
În IT, avansul a fost de 0,9%, la 105 milioane euro. Segmentul cu cea mai mare creştere a fost cel al tabletelor media, o piaţă tânără aflată în plină expansiune. În acest context, piaţa de computere portabile a înregistrat o uşoară descreştere. Calculatoarele desk şi monitoarele au scăzut mult şi continuă să piardă teren.

 
Şi piaţa de electrocasnice mici a crescut cu 0,9%. Cererea de electrocasnice mici s-a redus însă, iar consumatorii au ales produse mai scumpe, fapt ce a dus la creşterea în valoare a întregului sector.
Sectorul de electrocasnice mari a înregistrat o scădere a valorii vânzărilor de 2,1%, la 58 milioane euro.
Vânzările de electronice au avut un debut dificil de an, scăzând cu 2,3%, la 57 de milioane de euro. Majoritatea segmentelor din cadrul sectorului de electronice au înregistrat rate de creştere negative de două cifre, mai puţin piaţa de televizoare cu ecran plat, care a încheiat primul trimestru la o valoare a vânzărilor foarte apropiată de cea din T1 2012.

Studiul a fost realizat de compania de cercetare a pieţei GfK.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *