Renault va încerca relansarea brandului Alpine

Grupul francez Renault, confruntat cu un declin al vânzărilor mai rapid decât al altor concurenţi europeni, ţinteşte o redresare a livrărilor parţial prin relansarea brandului sport Alpine, aflat în stare latentă timp de aproape două decenii.
Planul se bazează pe un parteneriat cu Caterham Group, un producător britanic de maşini de teren de tipul track car, care de obicei au roţile din faţă expuse şi bare de siguranţă în loc de acoperiş.

Pentru fanii mărcii Alpine, cel mai important lucru este relansarea brandului.

 

 

„Fanii Alpine au aşteptat acest lucru de 20 de ani. Din cei 35 de membri ai clubului meu, cel puţin jumătate vor să cumpere maşina”, a declarat Gerard Bailly, proprietarul unei braserii în estul Franţei, care deţine două vehicule Alpine şi conduce un club pentru acest brand.
Obiectivul Renault este să creeze o nişă pe piaţa automobilelor de lux, care să dea un avantaj şi modelelor sale de masă.
„Este o idee bună să introduci Alpine, pentru că va avea un efect de halo pentru alte modele ale Renault”, a declarat Neil King, analist la compania de cercetare a pieţei Euromonitor International. PSA Peugeot Citroen şi Fiat au avut iniţiative similare pentru a atrage cumpărători bogaţi. Piaţa auto europeană este pe cale să încheie acest an cu cea mai mare scădere din ultimii 17 ani, iar producătorii caută soluţii pentru creşterea veniturilor.

 
Renault a oprit producţia de vehicule Alpine în 1995, după patru decenii, din cauza profitabilităţii scăzute. Vânzările au atins un maximum de circa 2.000 de vehicule pe an în anii ’80. Colaborarea cu Caterham, partenerul Renault în cursele de Formula 1, are rolul să împartă costurile, care s-ar putea apropia de 1 miliard de euro, potrivit unei estimări a Bankhaus Metzler.
„Alpine, cu tot ce îl înconjoară, are o mare valoare emoţională şi de afaceri”, a declarat Bernard Ollivier, director general al Renault Alpine.
Renault şi Caterham vor deţine participaţii egale de 50% la Alpine, potrivit unui acord semnat luna trecută. Vehiculele Alpine vor costa ceva mai mult decât minivanul Renault Espace, cel mai scump model al grupului francez (35.700 euro). La un astfel de nivel, Alpine va concura cu Toyota GT86, BMW Z4 şi Audi TT.

 

Cristian TUDORACHE

cristian.tudorache [@] informatiadecalarasi.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *