Lungmetrajul „The Artist”, de Michel Hazanavicius, a câştigat cele mai multe trofee – şase – la gala César 2012, inclusiv premiile pentru cel mai bun film şi cel mai bun regizor.
Lungmetrajul alb-negru „The Artist”, un omagiu adus filmelor mute hollywoodiene, a fost nominalizat la 10 categorii la cea de-a 37-a ediţie a galei premiilor César, considerate Oscarurile franceze, care s-a desfăşurat vineri seară, la Théâtre du Châtelet din Paris.
„The Artist” a primit şase distincţii, printre care cele pentru „cel mai bun film”, „cel mai bun regizor” (Michel Hazanavicius) şi „cea mai bună actriţă” (Berenice Bejo). „The Artist”, turnat în alb-negru, spune povestea lui George Valentin (Jean Dujardin), star al filmului mut, care a căzut în uitare odată cu apariţia sonorului, spre deosebire de tânăra actriţă Peppy Miller (Bérénice Bejo), una dintre admiratoarele sale.
Surprinzător este că Jean Dujardin, care a câştigat majoritatea premiilor acestui sezon, inclusiv Globul de Aur şi BAFTA, dar şi trofeul pentru interpretare la Festivalul de la Cannes 2011, a fost învins la categoria „cel mai bun rol principal masculin” de Omar Sy, premiat pentru rolul din „Intouchables”.
Vineri seară, filmul „Polisse”, de Maïwenn, care avea cele mai multe nominalizări la gala César 2012 – 13 -, a obţinut doar două premii, pentru cel mai bun montaj şi cea mai bună speranţă feminină.
„L’exercice de l’Etat”, de Pierre Schoeller, care avea 11 nominalizări, a primit trei premii, printre care cel pentru cel mai bun scenariu original.
În premieră în istoria premiilor César, trofeul pentru cea mai bună speranţă feminină a fost acordat ex-aequo, actriţelor Naidra Ayadi („Polisse”) şi Clotilde Hesme („Angèle et Tony”).
Juriul celei de-a 37-a ediţii a premiilor César a fost prezidat de actorul Guillaume Canet.
Gala César 2012 a fost prezentată de actorul şi regizorul Antoine de Caunes.
Iată şi lista completă a câştigătorilor premiilor César 2012:
Cel mai bun film: „The Artist”, de Michel Hazanavicius
Cel mai bun film de debut: „Le cochon de Gaza”, de Sylvain Estibal
Cel mai bun film străin: „A Separation”, de Asghar Farhadi
Cel mai bun scenariu original: Pierre Schoeller, pentru „L’exercice de l’Etat”
Cel mai bun scenariu adaptat: Yasmina Reza şi Roman Polanski, pentru „Carnage”
Cel mai bun regizor: Michel Hazanavicius, pentru „The Artist”
Cea mai bună actriţă în rol principal: Berénice Bejo, pentru „The Artist”
Cel mai bun actor în rol principal: Omar Sy, pentru „Intouchables”
Cea mai bună actriţă în rol secundar: Carmen Maura, pentru „Les femmes du 6e étage”
Cel mai bun actor în rol secundar: Michel Blanc, pentru „L’exercice de l’Etat”
Cea mai bună speranţă feminină: ex aequo Naidra Ayadi („Polisse”) şi Clotilde Hesme („Angèle et Tony”)
Cea mai bună speranţă masculină: Grégory Gadebois („Angèle et Tony”)
Cel mai bun film de animaţie: „Le chat du rabbin”, de Joann Sfar
Cel mai bun film documentar: „Tous au Larzac”, de Christian Rouaud
Cel mai bun scurtmetraj: „L’accordeur”, de Olivier Treiner
Cea mai bună imagine: Guillaume Schiffman, pentru „The Artist”
Cea mai bună muzică originală: Ludovic Bource, pentru „The Artist”
Cel mai bun sunet: Olivier Hesper, Julie Brenta şi Jean Pierre Laforce, pentru „L’exercice de l’Etat”
Cel mai bun montaj: Laure Gardette şi Yann Dedet, pentru „Polisse”
Cele mai bune costume: Anaïs Romand („L’Apollonide, souvenirs de la maison close”)
Cele mai bune decoruri: Laurence Bennett („The Artist”)
Premiul César onorific: Kate Winslet
.
Lasă un răspuns