Transportatorii şi fermierii revoltaţi care vin în număr mare la București au forțat barajul Poliției și au intrat în Capitală. Autoritățile au încercat timid să blocheze tractoarele, însă manifestanții nu au ținut cont de mașina poliției și au forțat trecerea. Sute de transportatori din toată ţara participă la a doua zi de protest. Camioane din toată ţara au pornit către Bucureşti, pentru a se alătura angajaţilor firmelor de transport care protestează deja, pe centura Capitalei.
În paralel, o delegaţie a transportatorilor se afla în discuţii cu ministrul Agriculturii la Palatul Victoria.
Potrivit preşedintelui Federaţiei Operatorilor de Transport din România, Augustin Hagiu, delegaţia a fost primită pentru discuţii la Guvern, dar întâlnirea a fost caracterizată de o reprezentare slabă din partea consilierilor primului ministru. La întâlnire este ministrul Agriculturii, dar degeaba este ministrul Agriculturii acolo, pentru că în delegaţia prezentă sunt numai reprezentanţi ai transportatorilor.
Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor de Transport din România, a subliniat frustrarea sa, menţionând că, în ciuda blocajului creat în traficul din Bucureşti, premierul şi ministrul Transporturilor par să nu acorde atenţie preocupărilor transportatorilor.
Protestul, care a adunat camioane din toată ţara, are la bază revendicări legate de diverse aspecte ale industriei transporturilor. Printre solicitările principale ale manifestanţilor se numără plafonarea RCA la 5.000 de lei pentru categoria B, posibilitatea suspendării acoperirii poliţelor când un camion nu este în uz şi prelungirea automată a valabilităţii acestora. De asemenea, transportatorii cer scurtarea timpilor de trecere a frontierei, reintroducerea toleranţelor la depăşirile de greutate/gabarit conform normelor europene şi mutarea controalelor rovinietei, cântarului şi măsurării gabaritului pe teritoriul naţional.
Printre altele, transportatorii solicită şi acordarea de alocaţii de cazare şi alocaţii de hrană pentru salariaţii din sectorul privat, fără necesitatea documentelor justificative. Ei susţin, de asemenea, necesitatea implementării unui mediu de concurenţă loială în transporturi, prin reglementarea unei legi anti-dumping şi impunerea unui tarif minim de referinţă.
Reprezentanţii transportatorilor au subliniat că continuarea protestelor depinde de rezultatele discuţiilor purtate cu autorităţile guvernamentale. În paralel, manifestanţii solicită posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil pentru firmele de transport şi controlul echitabil al camioanelor ucrainene pe teritoriul României, inclusiv rezolvarea problemelor de acces în Portul Constanţa generate de fluxul mare de camioane ucrainene.
Lasă un răspuns