ITM Călărași: Rezultatele controalelor desfășurate în perioada 14-27.10.2024

ITM Călărași

În perioada 14 – 27.10.2024, ITM Cãlãraşi a efectuat controale în vederea combaterii muncii nedeclarate şi pentru respectarea prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă şi a securităţii şi sănătăţii în muncă.

În domeniul relaţiilor de muncă, s-au efectuat 42 de  controale din care 38 au fost pe muncă nedeclarată. În acest context, au fost sancţionați 13 angajatori și au fost aplicate amenzi în valoare de 40.000 de lei, din care 20.000 de lei pentru muncă nedeclarată. În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, s-au efectuat  31 de controale, au fost depistate 29 de deficiențe, în urma cărora au fost sancţionaţi 21 de angajatori şi au fost aplicate 21 de avertismente. Pentru neconformităţile constatate au fost dispuse măsuri cu termene precise de rezolvare.

Acţiunile de control au fost efectuate în diferite domenii de activitate: comert, coafură și alte activități de înfrumusețare, activități de contabilitate și audit financiar, consultanță în domeniul fiscal, transporturi rutiere de mărfuri, construcții, activități ale agenților și broker-ilor de asigurări, activități de intreținere peisagistică, fabricarea produselor de uz gospodăresc și sanitar, din hârtie sau carton, agricultură, restaurante, fabricarea sticlei plate, activități de asistență medicală specializată, colectarea deșeurilor nepericuloase, întreținerea și repararea autovehiculelor, activități veterinare, fabricarea ambalajelor ușoare din metal, activități de testări și analize tehnice, activități de jocuri de noroc și pariuri, etc.

 

Printre neconformităţile constatate enumerăm:

-angajatorul nu a încheiat contract individual de muncă în formă scrisă;

-nu a negociat sporul pentru salariații care prestează activitate în zilele de repaus săptămânal;

-nu face dovada achitării diurnei pentru toți salariații;

-nu a întocmit programarea concediilor de odihnă conform prevederilor art. 148 alin. 1, din Lg. 53/2003, republicată- respectiv cu consultarea salariaţilor ;

-nu a negociat, stabilit și acordat sporul de repaus săptămânal personalului care desfășoară activitate cu regularitate în zilele de repaus săptămânal (îngrijitori, paznici);

-nu a respectat prevederile art. 137(1) și (2) din Legea nr. 53/2003, republicată şi modificată – cu privire la acordarea repausului săptămânal, constând în 48 ore libere consecutive;

-angajatorul nu face dovada achitării drepturilor salariale și a concediilor de odihnă;

-nu a respectat prevederile art. 4(1)a din HG nr. 905/2017, cu privire la transmiterea în Revisal a contractelor individuale de muncă;

-nu face dovada comunicării adeverinţelor de vechime și a extrasului din revisal, pentru salariații care au încetat activitatea;

-nu a completat dosarele de  personal cu toate documentele necesare angajării;

-pentru salariații care au desfășurat activitate în zilele de sărbătoare legală, angajatorul nu a plătit un spor de cel puțin 100% conform art.142(2) din Codul Muncii;

-societatea nu face dovada scriptică a instruirii lucrătorilor care acordă primul ajutor, de către o persoană competentă;

-unitatea nu avea instrucțiuni proprii de securitate și sănătate în muncă referitoare la utilizarea centralei pe gaz;

-nu a înlocuit sortimentele de echipamente individuale de protecție (EIP) uzate ;

-nu a întocmit  instrucţiuni proprii de securitatea muncii pentru locurile de muncă – paznic  şi casier.

-nu a actualizat  planul de prevenire şi protecţie, rezultat în urma evaluării riscurilor de accidentare;

-în fața tabloului electric general nu a așezat un covor electroizolant;

-societatea nu a marcat, inscripționat și amplasat corespunzător trusa sanitara;

-la fișa individuală de instruire SSM a fiecărui salariat, nu a anexat o copie a fișei de aptitudini completată și semnată de medicul de medicina muncii;

-unitatea nu a completat evaluarea riscurilor profesionale pentru angajați, cu riscurile profesionale pentru personalul din grupa de risc specific (femeile gravide, lehuzele, femeile care alăptează, tinerii și persoanele cu dizabilități).

One thought on “ITM Călărași: Rezultatele controalelor desfășurate în perioada 14-27.10.2024

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *