RA Administrația Fluvială a Dunării de Jos Galaţi, care îndeplineşte funcţia de autoritate de cale navigabilă pe sectorul românesc al Dunării, de la intrarea în ţară, până la ieşirea în Marea Neagră, inclusiv pe braţele navigabile, a prezentat rezultatele proiectelor IRIS Europe 3 şi NEWADA duo în domeniul serviciilor de informare fluviale și îmbunătățirea navigaţiei în condiţii de siguranţă.
Îndeplinirea obiectivelor a implicat realizarea de investiţii în valoare totală de aproximativ 103 milioane de euro. Din această sumă, 50 milioane de euro au fost asiguraţi de la bugetul de stat iar restul de 53 milioane de euro au fost utilizaţi din fonduri externe nerambursabile – programele europene POS–T , TEN–T şi SEE.
„Prin implementarea tehnologiilor de ultimă generaţie, atât la bordul navelor cât şi infrastructura de cale navigabilă, se va îmbunătăţi siguranţa traficului, ceea ce va conduce la reducerea pericolelor de accidente pe Dunăre şi îmbunătăţirea sistemului de protecţie a mediului. În acest sens, eforturile tehnice și financiare au fost direcționate în vederea îmbunătăţirii infrastructurii de cale navigabilă, a calităţii informaţiei transmisă către navigatori şi a serviciilor pe care administraţia le pune la dispoziţia acestora”, a declarat dl. Romeo Soare, manager proiect IRIS Europe 3 şi NEWADA duo.
Proiectul IRIS Europe 3 este implementat de un larg consorţiu european reprezentând 7 state membre (Austria, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, România şi Slovacia) şi parteneri colaboratori din alte 7 ţări (Belgia, Croaţia, Franţa, Germania, Olanda şi Ucraina)
Proiectul NEWADA duo (Network of Danube Waterway Administrations Data&User Orientation), este finanţat în cadrul programului de cooperare transnaţională în Sud-Estul Europei (SEE), are rolul să consolideze cooperarea dintre Administraţiile de Cale Navigabilă de-a lungul Dunării, în vederea coordonării comune pentru a permite un nivel standardizat de servicii pentru infrastructura căilor navigabile.
Pentru AFDJ Galaţi au reprezentat priorități, de asemenea, implementarea proiectelor de infrastructură pentru îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe sectorul Călăraşi – Brăila, pe sectorul comun româno-bulgar, construcţia de apărări de maluri pe canalul Sulina, realizarea unei reţele geodezice de sprijin de-a lungul Dunării.
Ținta acestor programe europene este creșterea, până în anul 2020, cu 20% a traficului pe Dunăre.
Lasă un răspuns