Taxa auto 2013. Cine-l face,unde şi cât costă testul de noxe CO2

Timbrul verde se plăteşte de către toţi proprietarii de maşini pentru care nu s-a mai plătit anterior o taxă de mediu sau de primă înmatriculare. Asta include toate maşinile înmatriculate în România înainte de anul 2007, când a intrat în vigoare prima formulă de taxă auto. Proprietarii de maşini înmatriculate înainte de 2007 se vor lovi de timbrul verde la prima vânzare a maşinii, când cel care o cumpără va trebui să achite această taxă.
Timbrul verde pentru maşinile cu normă de poluare Euro 2, Euro 1 sau non-Euro nu se calculează folosind emisiile de CO2.

 
Autoturismele înmatriculate în România după luna iulie 2008 nu sunt incluse în această problemă, pentru că Registrul Auto Român a început, cu această dată, să treacă obligatoriu în toate cărţile de identitate ale maşinilor valoarea emisiilor de CO2.
Rămân în discuţie maşinile Euro 3, Euro 4 şi Euro 5 înmatriculate în România înainte de iulie 2008 şi pentru care proprietarii nu au cerut special, la Registrul Auto Român, să specifice în cartea de identitate a maşinii valoarea emisiilor de CO2.

 
Pentru autoturismele cu grad de poluare Euro3, Euro4, Euro5 sau Euro6, pentru care valoarea emisiilor CO2 nu este menţionată în Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV), deţinătorii acestora se pot adresa RAR pentru completarea acestei informaţii în CIV, au precizat reprezentanţii RAR.
Valoarea CO2 se determină la omologarea de tip a autoturismelor, iar RAR are o bază de date cu toate aceste informaţii. Omologarea tip se face de către constructorul maşinii, la data apariţiei fiecărui model nou, conform RAR.
Pentru un autoturism cu norma de poluare cel puţin Euro3 şi care nu are menţionată valoarea CO2, RAR înscrie această valoare în momentul eliberării certificatului de autenticitate necesar la schimbarea dreptului de proprietate. Se aplică un tarif suplimentar de 35 lei, au precizat reprezentanţii RAR.

 
Vehiculele modificate sau care nu au omologare europeană de tip (modele exotice, importate direct din SUA sau din Asia, nu de la reprezentanţele europene ale acestor firme)vor trebui să efectueze testul de noxe pentru a afla cât CO2 emit.
În aceste cazuri,valoarea CO2 se determină prin încercări în cadrul laboratorului de încercări al RAR, simultan cu determinarea normei de poluare. Acest test costă aproximativ 3.000 lei pentru autoturisme echipate cu MAS (motoare cu aprindere prin scânteie, pe benzină) şi 3.600 lei pentru autoturisme echipate cu MAC (motoare cu aprindere prin comprimare, pe motorină), rezultatele fiind disponibile în 24 ore de la efectuarea testului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *